Dieta bezglutenowa/ Dieta standardowa/ Dieta wegetariańska/ Śniadanie

Jaglanka na mleku owsianym z brzoskwiniami

Kasza jaglana jest znana ze swoich właściwości prozdrowotnych. Obfituje w dobrze przyswajalne białko, witaminy z grupy B oraz żelazo, krzem, cynk, miedź. Jest produktem bezglutenowym. Jako dodatek proponujemy dobrze tolerowane przez reflukserów mleko roślinne- migdałowe, o lekko orzechowym i słodkawym smaku. Całość uzupełniona przez owoce- w wersji duszonej, zalecanej dla osób z refluksem, doprawionej cynamonem i miodem.

Risotto z dynią

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (22 votes, average: 3,91 out of 5)
Loading...
Przez Anna Górecka-Tuteja, Agnieszka Dąbek Porcje: 4

Składniki

  • 150 g kaszy jaglanej
  • 2,5 szklanki mleka migdałowego
  • 2 brzoskwinie (można zastąpić je jabłkami lub gruszkami)
  • 2 łyżeczki miodu
  • kilka szczypt cynamonu

Przygotowanie

1

Kaszę jaglaną przepłucz, następnie przelej wrzątkiem.

2

W garnku zagotuj około 3 szklanki mleka owsianego

3

Wrzuć kaszę do gorącego mleka i bardzo dobrze zamieszaj;

4

Gotuj kaszę na bardzo wolnym ogniu minimum 15 minut, po tym czasie wyłącz gaz i pozostaw jeszcze na 5 minut;

5

Brzoskwinie pokrój na ćwiartki, włóż do rondelka, podlej 2 łyżkami wody i duś przez ok 5 minut.

6

Następnie jaglankę wyłóż do miseczek, na wierzch połóż brzoskwinie, polej miodem, posyp cynamonem. Wierzch można posypać orzechami, migdałami lub udekorować listkami melisy.

Może ci się spodobać również

Brak komentarzy

Zostaw komentarz